Wednesday, January 9, 2013

EVERYTHING GOES WRONG TODAY! (IS IT?)

Ada peristiwa berlaku hari ini, atau lebih spesifik pagi tadi.. Dan rentetan dari itu, feel like everything goes wrong everywhere. Serba tak betul, serba tak kena, serba salah dan serba silap. Begitulah perasaannya. Rasa macam semua perkara yang berlaku tak betul dan tak kena..

Benarkah?? Semua yang berlaku tak betul?

Sebenarnya semua perasaan itu datang kerana kita meyakini apa yang kita rancang itulah yang paling baik, paling betul dan seharusnya berlaku. Bila apa yang kita harap dan fikir tidak berjalan seperti yang kita mahu, kita rasa segalanya seperti serba tak kena,serba silap. Sedangkan Maha Suci Allah dari sifat kelemahan dan kekurangan kerana Dialah Yang Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana dalam menentukan kehidupan setiap makhluknya di dunia ini.

Apa saja, saya, anda, dia yang di Algeria, Rusia, New Zealand, haiwan-haiwan di kepulauan Madagascar, ikan dan hidupan di dalam lautan Pacifik malah seluruh alam termasuk galaksi-galaksi yang masih belum mampu dijangkau oleh pengetahuan manusia ini adalah di bawah kekuasaan Allah. Maha Suci Allah dari kesilapan dalam mengurus kehidupan makhluknya.

Rancang, usaha yang terbaik dan bertawakkal pada Allah kerana Dialah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya!




No comments:

Post a Comment